Muntenegru -Raul Tara, grad I-V

Primul „first descent” al echipei de rideri Hibiscus Sport!

Postat de  | Categorii: In caiac prin Europa, Pericole pe apa, Romania vazuta din caiac, Ture pe whitewater

P entru că am fost foarte prinsă cu  organizarea BIC SUP One Design Challenge  si cursurile de stand up paddling, nu am apucat să vă povestesc despre Tara!

Ştiu, e a patra postare despre coborârea pe Tara cu caiacele , dar nu o să vă plictisesc cu detalii şi bla-bla-uri despre apa de smarald care nu face decât să te oftice dacă o admiri de la calculator şi nu de la faţa locului.
Am însă o surpriză absolută şi un anunţ măreţ: echipa Hibiscus Sport a făcut primul „first descent”!!  Aşa se numesc coborârile pe sectoare de râu neexplorate, despre care nu există informaţii pentru navigarea în caiac, pentru simplul motiv că nu le-a mai coborât nimeni. citeste mai mult…

Pe Tara, unde toata lumea zâmbeşte..

Postat de  | Categorii: In caiac prin Europa, Romania vazuta din caiac, Ture pe whitewater

Dedicat lui Florinacio, care a lipsit la apel

Pe bune, mă uit la poze şi nu-mi vine să cred: locul acesta este atât de frumos, atât de magic, că toată lumea zâmbeşte!
În iulie trecut am refăcut tura de acum doi ani, tot traseul de la punctul de intrare de mai sus de Durdevica Tara cum se numeste impresionantul pod de pe Tara, până la final , la vama bosniacă Scepan Polje. Trebuia să fim zece, locurile erau limitate din motive de logistică. Dar  ca în povestea celor zece negri mititei,  ne-am împuţinat pe măsură ce se apropia data de plecare şi în cele din urmă doar şase am plecat spre Muntenegru, toţi puşi pe fapte mari! citeste mai mult…

Caiac în Muntenegru, 3 zile pe Râul Tara

Postat de  | Categorii: In caiac prin Europa, Ture pe whitewater
Dupa tura de la sfarşitul lunii iunie de pe râul Tara, Muntenegru (detalii aici), singurul subiect de discuţie, care revenea obsedant era Tara..ce frumoasă este apa, ce incredibil peisajul , ce cascade extraordinare am văzut, pe ce valuri uriaşe ne-am dat…
Nici eu nici prietenii mei nu ne extaziem foarte uşor, dar din câte locuri am vizitat prin lumea astea şi nu sunt puţine, canionul Tarei are o frumuseţe aparte, ruptă parcă din altă lume.
Aşa că la început a fost o glumă – poate ne întoarcem acolo, apoi o vorbă aruncată – ce-ar fi dacă.. ? şi până la urmă o hotărâre – hai să mai mergem o dată, să terminăm traseul (în iunie ne-am oprit în Bosnia), să ne jucăm în cascadă, să ne filmăm (că s-a termint bateria data trecută), să facem rolling, să mâncăm miel (pe care doar l-am văzut în iunie, nu şi gustat şi ce mai miel era !)..
Şi ne-am strâns o gaşcă mai mică, fiecare cu motivele lui – râul, cascada, mielul, rock n’roll-ul…şi ne-am dus ! 14 ore de condus, acelaşi drum care nu se mai termina şi în sfarsşt am ajuns la Eko Oaza. Mai trebuie să spun că gazdele de la camping au facut ochii mari la noi ce surpriză ! după care ne-au pupat, ne-au imbrătişat, ce mai primire am avut ! Ca acasă !

De data acesta ne-am pregătit ceva mai mult pentru traseu. Conform planului trasat de Ministerul de Turism Muntenegrean, dacă vrei să te dai pe Tara cu caiacul trebuie să dormi neapărat într-unul dintre campingurile de pe traseu – Radovan Luka sau Brstanovica, în caz contrar mai plătesti o dată taxa de intrare în Parcul Naţional, taxa care nu e mică deloc -63 euro / caiacist.
Aşa că problema majoră de rezolvat a fost echipamentul de campat, hainele de schimb şi mâncarea pentru 3 zile de caiac.Toate trebuiau sa încapă în caiacele de whitewater, caiac care nu trebuia să fie prea greu, traseul se anunţa de grad 2-3- 3 plus.. citeste mai mult…

Crna Gora vazuta din caiac

Postat de  | Categorii: In caiac prin Europa, Ture pe whitewater

Împreună cu câţiva prieteni buni, cititori fideli ai acestui blog şi pasionaţi de caiac, am plecat peste ţari, păduri şi foarte foarte  mulţi munţi departe-departe, nu chiar acasă la Împăratul Roşu, ci în Muntenegru, tot un tărâm de basm , dar ceva mai uşor de vizitat.

Raul Tara, culoarea incredibila e reala!

Singurul scop al vizitei noastre a fost să parcurgem canionul râului Tara, din Parcul Naţional Durmitor. Canionul Tarei este cel mai lung din  Europa  şi al doilea ca lungime din lume.- 82 kilometri lungime şi 1300 m adâncime. Este sit protejat Unesco, Parc Naţional şi cel mai important traseu de rafting din Muntenegru. citeste mai mult…